Precis vad vi behövde

Idag fick vi till det, Danny och jag, på träningen för C. 
Först slitigt och ingen vacker ridning men gymnastiserande för Danny. Jag bara red, släppte alla krav och bara gjorde det jag skulle, spela roll hur det kändes eller såg ut. Fokus var de övre ledgångarna i bakdelen samt bogarna. Skänkelvikning i trav och galopp på långsidorna. 
Sedan bogen-in över till diagonal sluta i traven. Följa med och behålla takten. 
Sedan galopp och byten, vända över ridbanan och byta på medellinjen. Noga med hörn och vändningar. Serier, men mest för att kolla av att han fortfarande var mellan hjälperna. 
Avslutade med så härlig trav. Så mjuk och fin i kontakten, svingande rygg och en bra energi. Jag bara log och njöt när det även fungerade i skolorna! 

Var det tack vare att han stod på VITAFLOOR vibrationsgolvet imorse och innan ridningen? Jag blir bra nyfiken och kommande ridpass kommer visa om det är så. 
(null)

Jippie njöt mer av tiden på golvet idag. Hon fick först jogga på lina innan eftersom hon var väldigt på tårna när hon kom in från hagen. 
Hon stod 15 min idag och vi kommer öka på det till 20 min imorgon. Jag ska också försöka ta mig tiden till att ha henne två gånger per dag nu för att se om det hjälper henne med sina spänningar i kroppen. 
Hon sköter golvet med bravur. 
(null)

Kommentera här: