Variation

Regnväder med olika styrka hela dagen men jag hade tur när unghästarna skulle jobbas på ridbanan.  

Jippie jobbade på töm över bommar. Inte riktigt hennes favorit verkar det som utan ville hellre hoppa längdhopp över alla tre. 

Freddy jobbades på lina med sadel och inspänning. Även han fick gå över bommar idag. Vi sadlade i stallet och inga problem eller funderingar. 

Danny jobbade jag i ridhuset för nu ökade regnet lite. Vi fokuserar på volter och lösgjordheten i sidorna. Mjuk och följsam ska han bli är tanken så att piruetterna blir bättre och vi inte ger bort onödiga poäng i travvolter. 
Jag vet inte riktigt vad sim gör det men något känns annorlunda men bra. Kanske skoningen av den nya (vikarien) hovslagaren? Kanske min nya mentala tanke när jag rider? Kanske börjar vi se slutet av den mörka/jobbiga tunneln? 

(null)

Kommentera här: