Träning

Idag startade jag dagen på bästa sätt, att rida. Jippie och jag börjar hitta varandra mer och mer. Vi jobbar med att hitta en jämn takt och avspändhet utan att bli sölig och oengagerad. Stödet i handen blev bättre när jag bytte bett och vi kan nu börja jobba lite med eftergiften i sidorna. 
(null)

På kvällen var det dags för Danny och träning med C. Han har vilat sedan tävlingen eftersom min motivation dog ut och jag inte har hittat ur dippen. Därför kändes det extrabra att ha Cs ögon på oss och henne att bolla reflektioner och tankar med. 
Danny kändes nästan direkt fin för skänkeln och jag har lovat mig själv att försöka bortse från munproblemet (där har vi en plan) så att jag inte blir frustrerad utan är och förblir mjuk men konsekvent. 
Efter lite skänkelvikning och öppnor så började vi titta på passagen. C fick motionera och hjälpa oss lite med frambenen, bakbenen är Danny bra med redan. Gud vad svårt det är! Men vansinnigt roligt! 
Galoppslutor och hitta eftergift och lagom ställning, tempo och linje. 
Avslutade med att hitta rakheten hos mig i bytesserierna. 
Så sjukt roligt att nu ha siktet inställt på ytterligare lite svårare saker, nya mål och utmaningar skapar hos mig ny motivation. 
(null)

Kommentera här: