Alla 3

Idag blev det en heldag med hästarna. 
Först några lektioner på morgonen efter stalltjänst och frukost. 
Sedan var det Jippie som blev första hästen för dagen. Jag tog henne på lina innan jag hoppade upp eftersom hon reagerade lite igår mennidag var det inget. Hon lyssnar fint på kommandon och tänker framåt. 
Vi red på ridbanan och trots att JCBaren körde förbi så reagerade hon inget. Det blev lite trav och galopp på stora volter och raka spår. Mest att få henne att hitta en bra takt och jämn bjudning utan att bli hastig. 
Imorgon ska hon få gå en lättare kontrollträning för C så jag vet att vi jobbar på rätt sätt. Jag vet att C gillar henne och är lika sugen att börja jobba med henne som jag är. 

Sedan blev det Dannys tur, piggare häst får man leta efter känns det som just nu. En lång resa och varmt meeting har inte gjort honom trött. 
Övergångar trav-skritt och trav-halt med fokus på en rund form och lätt kontakt. 
Låter kanske lätt men på Danny är det ett av de jobbigaste passen som finns. 
I galopp jobbade vi lite med tagen bakdel på volt, långa diagonalslutor och arbetspiruetter. Hela tiden fokus på formen och eftergiften. 

Efter en sen lunch blev det dags för Freddy och sadelvänjning. Även idag tog jag honom först lite på lina och inspänd med gjorden innan vi bytte till sadeln. 
Ingen reaktion idag heller trots att vi även galopperade med den. 
(null)

Sedan blev det att harva ridbanan, rensa bort lite ogräs och klippa gräs. Hur ska jag hinna bli klar med allt innan jobbet börjar igen på torsdag? 

Kommentera här: