Utvecklingssamtal

Först fick Danny ett pass och det går verkligen åt rätt håll nu, jag ser ljuset i tunneln. 
Skrittjobb med framdelsvändningar och ryggningar innan vi jobbar trav. Svaga skolor för att bygga upp påskjutet och samlingen samt övergångar för att kunna lätta av i handen. 
Galoppen blev vigd åt slutor och saxen, energin och eftergift är A och O. Vi försöker hålla det positivt och utan att bli frustrerade även om Danny testar tålamodet på "spökkortsidan. 

Efter en kort paus så var det dags för Mausi och träning för C. Vi började med att ha ett utvecklingssamtal och målplanering eftersom jag den sista tiden tappat lite tron på oss. Det är så lätt att bara se det som inte fungerar och det vi inte kan. Jag hänger upp mig på negativa kommentarer och reflektioner som är svåra att släppa, när de väl börjar få mig på fall så går det fort och jag hör till slut bara negativa saker även om det inte alls kanske är menat så. 
Det känns då bra att ha C som jag vågar lyfta dessa tankar med och vi behöver ibland prata om detta eftersom vi ibland tappar bort varandra på vägen mot vårt mål. Idag uppdaterade vi vår målbild och på är nu på samma spår i samma riktning. 
Träningen efteråt blev riktigt bra och vi blandade små detaljer som hörnpasseringar med grundläggande detaljer som tempot i galopp. Till det la vi även in tekniska detaljer i öppnans in- och utgång samt avbrott från galopp till skritt. 

Ikväll somnar jag lycklig över hur bra jag har det med mina hästar, familj och vänner.  (null)

Kommentera här: