Dressyrsatsningen

På morgonen red jag Mausi på ridbanan för första gången i år och hon skötte sig väl. Vi jobbade övergångar och serpentiner, fokus låg på avspändhet och gymnastik. 
Det blir ett kortare pass när jag rider på morgonen eftersom jag måste åka iväg till jobbet och inte kan lukta häst. 

På em så var det dags för programträning med klubbens dressyrsatsning och Danny skulle gå ett Inter1-program igen. 
Jag hade svårt att hitta en bra framridning men vi gjorde vårt bästa. Det blev mycket galopparbete och knappt någon trav men jag vet att bara galoppen är bra så fungerar traven. 
Danny spände såklart till vid C-kortsidan och jag kunde slagit ihjäl honom flera gånger eftersom det känns så löjligt. Jag blir glad över att domaren såg en skillnad på oss från första gången för 3 månader sedan, även att hon nog aldrig sett honom så. 
Såklart blir jag väldigt missnöjd över att han fjantar sig men om vi bortser från det så har vi höjt oss i procenten trots att vi inte ridit speciellt mycket programlinjer under vårvintern. 
Mest nöjd är jag över att båda bytesserierna fungerade utan problem, med 7or i betyg. Vi fick också en 8 på mellantrav och 7or på ökade traven. 6,5 och 7 på skolorna är också något jag är nöjd med eftersom det är där vi förut tappat bärigheten. 

Nu jobbar vi vidare och jag måste plugga programmen lite tidigare och nogrannare!
(null)

Kommentera här: