Avklarat

Förmiddagen kändes lång och jobbig,  nerverna och humöret var inte under kontroll. Detta är så olikt mig men allt som rör prinsessan gör mig uppjagad och spänd. 

Mausi skötte sig så väl när vi lastade ur och sadlade. Hon kändes avslappnad rätt fort och började då jobba. Resulterade i att när vi väl skulle värma lite avsaktning och förvänd galopp så satte hon sig på tvären. Några min kvar och jag valde att gå ut till utebanan för att bryta den negativa spiralen, det lyckades och vi hittade lite bra känsla i collectingringen men nu började vi känna oss mer än redo att gå in. 
Jag fick rida med insidan av huvudet och blir glad när det var kommentaren från domaren också. 
(null)

Dock blev det lite för många dyra missar men jag är nöjd över att hamna 2a utanför placering på en 7e plats. Många 7or och en 7,5a på vänsterfattningen (!!!) men samtidigt många 4or och 5or som kostade poäng. Trots missarna så är jag nöjd, mitt mål var att starta. Komma till start och ta oss igenom, det gjorde vi! 
(null)

Ladda om i en halvtimme, lasta ur gnäggDanny som visar att han aldrig kommer kunna åka med någon kompis på tävling, det är bara att inse det. Mausi höll sig lugn och det är jag väldigt glad över, vi hade en reservplan ifall hon skulle flippa ur i transporten. 
Framridningen blev magisk med Danny, allt stämde och vilken känsla när han bär och driver med bakbenen. MEN tyvärr blev även denna värmning något för lång. Danny blev övertaggad och började då ligga på istället för att bära OCH lyssna. 
Jag kunde mest bara le åt de hyss och missar han idag levererade, jag utnyttjade betygskalan från 0-8 och resultatet ska vi inte lägga på minnet. 
Det jag tar med mig idag är att jag hittade den där wow-känslan på framridningen så snart kan jag plocka med mig den in på banan. 
Vad hade jag för mål med Danny? Jag kommer inte ihåg om jag formulerade ett men dagens start var den där "pys-starten" då allt är nytt för säsongen och inget riktigt fungerar helt som det ska. Att jag sedan var totalt slut av anspänningen med Mausi gjorde inte allt bättre men jag hade roligt trots ett mindre upplyftande resultat. 
Nu är det gjort och jag kommer sova som en klubbad säl inatt. Sen jobbar vi vidare mot nya tävlingar! 
(null)

Kommentera här: