Äntligen ledig

Två dagar i full fräs, hästarna har fått några lugna dagar eftersom jag annars skulle ha stressat ihjäl och känt mig otillräcklig. 

Efter den något hårda genomköraren efter programmet i tisdags så fick Danny en omgång med Biolighten i onsdags morse för att mjuka upp muskulaturen. Skönt tyckte han. 
På eftermiddagen så blev det lite lina för Mausi eftersom jag behövde vila inför kvällen. 
Dömde en kvällstävling och tiden flög iväg. Jag blev så sugen på att själv tävla och jag blir så inspirerad av att döma. Jag känner mig inte fullärd ännu men det känns som jag får ett bra flyt. Såklart kämpar jag med min självkänsla och önskan om att alla ska bli nöjda men jag gör mitt bästa och litar på att min domarutbildning och examen har gett mig en bra grund, nu kommer jag gå på alla fortbildningar jag bara kan få tillfälle till och diskutera med mina domarkollegor t.ex. som i tisdags när vi hade programträning med CS. 

Trött somnade jag men drömde att jag dömde hela natten. Så min långa torsdag på jobbet blev en segdragen plåga. På kvällen hade jag lektioner och är så tacksam för att C kommer och fixar allt i stallet denna dag. 
Idag är det dags för att trimma med båda hästarna med Cs ögon på oss, nu är jag laddad och längtar. 

Kommentera här: