Träning

Tanken var att Mausi skulle gå en träning idag för att få hjälp med uppstarten efter vilan men så hade vi bokat in tandkontroll och det kändes viktigt. 


Efter kontrollen så skulle hon inte ha bett eftersom hon fick slipa lite på höger och en hake på vänster men på fredag är vi igång igen. 

Därför fick Danny gå en träning även om planen var vila i 10 dagar men han kändes väldigt pigg när jag skrittade fram så det kändes bra. 

Framridningen var även idag mest galopp i lätt sits och mest rulla på i friskt tempo. 
Han blev fin och vi började jobba med öppnor, när han blev stark i handen så gjorde jag en kort övergång till skritt och efter ett tag så lyssnade han bättre. 
Jag måste bli snabbare med att korrigera och inte vänta tills jag tappar tålamodet. 

Skrittpiruetter har hjälpt mig att hitta en bättre teknik inför galoppiruetterna. Vi gjorde flera stycken och i galoppen är det min vridning i kroppen som är så viktig åt höger. 
"Fram med vänster och ta tillbaka höger"
Höger skänkel förhindrar höger bak att trampa ut. 
Ingen vänster skänkel som råkar putta baken åt höger!!! 

Så nöjd med passet! 

Kommentera här: