Tömkörning

Idag fick Mausi smygstarta ännu en gång efter sin vila med ett pass på tömmen. 

Jag ska i helgen bort på kurs men hoppas jag orkar med att ta henne även på söndag så att vi kan komma igång med ridningen på måndag. 

Jag gillar verkligen att jobba henne på töm, det är intensiv träning med mängder av övergångar. 
Hon lyssnar fint men det gäller att inte slarva utan jag får också jobba när vi varierar mellan raka spår och volter. 

Jag tycker om att börja några pass från marken efter en vila, det handlar inte längre om att göra oss av med överskottsenergin utan nu handlar det mycket mer om att börja aktivera  och kolla av lite innan jag hoppar upp. Just nu längtar jag efter att få rida henne. 

Närmaste målet är att jag ska våga mig ut på travslingan och börja galoppjobba henne själv samt rida skogsslingan efter ridpassen. 
Jag tror inte hon gör något men det handlar så mycket om mina hjärnspöken och rädslan att bli rädd igen, jag måste nu utmana mig själv och tryggheten. 
Mausi har redan visat mig att hon är så cool på tävlingsplatserna så jag vet inte vad det är som gör mig orolig. Men något är det och jag känner mina spöken som försöker påverka andningen, musklerna och tankarna. 
Vi tar ett steg i taget och försöker hitta tryggheten även i detta, jag vet att vi kan och det kommer bli bra! 

Imorgon är det åter dags för bästa utbildningen igen!!!

Kommentera här: