Tävlingsrapport

Då var det dags för den tredje rapporten av början på Mausis tävlingskarriär. 


Jag är en tävlingsmänniska och kan inte låta bli att vara upprymd över dagen! Vinst på 73,333% ... men vi tar det från början. 

Det blev en tidig morgon eftersom jag startade först. Hon tog allt med ro och blev inte stressad av att vi återigen startade söndagen med att knoppa och lasta. Lastningen tog 1 min och hon frågade bara en gång om hon verkligen behövde gå på. 

Framme på tävlingsplatsen (har aldrig varit där tidigare) så möts vi av en väldigt blöt tävlingsbana och vi visste ju att det inte skulle vara något problem. 
Hon fungerade bra i framridningsridhuset och jag red inte mer än 20 min med mycket skritt eftersom jag ville spara på energin. 

Tur var det för på utebanan så var det som klister under hovarna, de sögs fast kändes det som. Hon var lite tveksam och hag fick verkligen jobba med varje steg. 
Jag var inte helt nöjd med känslan eftersom det var så annorlunda att behöva driva och rida varje steg. Att vi fortfarande har missar och att hon trutar ibland i galoppen är jag inte så förvånad över eftersom det även händer hemma. 

När min man sedan kom ner med protokollet och sa att det fanns en 7a och 3or så trodde jag han menade olika bedömningspunkter innan han visade mig protokollet och resultatet! 
Att få så många 8or som vi fick idag känns häftigt och att det sedan räckte till en vinst var bara grädden på moset. 
För målet var fortfarande att allt runtomkring, framridningen och att genomföra ritten ska fungera samt lära känna Mausi som tävlingshäst och hitta rutiner som passar henne och oss. 

Jag är så nöjd och glad, att vi uppnått målen. Jag har fått en ny tävlingspartner och nu börjar vi göra oss redo för att ta nästa kliv upp. 

Kommentarer:

1 Elin:

Men grattis Maria! Fyfan va bra gjort! Och så härligt att ni hittar varandra mer och mer, tänk om ett år... <3

Svar: Tack! Det känns så härligt och jag är så glad att jag inte gav upp. Kram på dig!
Maria

Kommentera här: