Tävlingsrapport

Jag trodde faktiskt inte att det skulle bli någon mer rapport med Danny men idag åkte vi iväg för att ta tillfället i akt att njuta av årets sista utetävling. 


Veckan har inte varit speciellt bra uppladdning och jag var flera gången i färd med att avanmäla oss men till slut bestämde jag mig för att åka dit och "träna" på att tävla. 

Danny var på tårna men väldigt positiv. Efter lite skrittjobb så började vi galoppera i lätt sits, ponny-känsla, och det var nog en och annan som tittade lite fundersamt men jag tänkte prova en äldre variant av framridning som vi för flera år sedan använde oss av. 
Jag jobbade med att hitta känslan i trav och galopp, struntade i att göra mycket krumelurer och försökte hitta traven/galoppen. 

Programmet flöt på och jag red i stort sätt hela tiden. Missade lite linjen in mot en piruett och tappade då yttersidan i samling/vändning men jag är nöjd. 
64,78% och strax utanför placering men det gör inget eftersom jag kände mig nöjd med att jag genomförde tävlingen trots konstig uppladdning. 

Nu kommer han få vila i 10 dagar innan vi tar tag i höstträningen. 

Kommentera här: