Lycklig

Idag tillbringade jag dagen med min mor och jag är lyckligt lottad att mina föräldrar accepterat min familjs liv med hästarna, att vill de ungås med oss så är det lättast att komma hem till oss samt hänga med i vår vardag. Det blir många pratstunder och koppar kaffe men ändå känner jag mig lugn eftersom hästarna inte blir lidande. 


Mausi vilar och igår fick hon en behandling av EQ. Det behövde hon men inget allvarligt, hon tyckte Mausi musklat sig fint och att vi jobbat på bra. Höger sida var lite spänd och det kan förklaras med att vi extra mycket jobbat med vänster galopp ett tag. 

Danny red jag på banan i höstsolen och vi försöker hitta samspelet inför tävlingen på söndag. Japp, vi ska tävla trots att jag efter Hagfors trodde att vår sista start var gjord. Men livet blir inte alltid som man planerar men jag är nöjd med beslutet just nu och det är huvudsaken. 

Efter denna tävling så är det Dannys tur att få 10 dagar vila innan vi tar nya tag. 


Kommentera här: