Höstguld

Vilken dag! 

En riktigt vacker höstdag med sol, värme och en fläktande bris, till det så spenderade jag hela eftermiddagen i stallet med två (ok tre) underbara individer.
Bazinga roade sig själv med att jaga möss när jag pysslade med hästarna, hon är så ihärdig och man märker att hon är en (jackrussel)terrier. Älskade hund vad hon förgyller vår vardag.

Dannys vila fick nu avslutas eftersom det kommer en spekulant på söndag, det kan vara bra om han är lite genomjobbad och lyhörd för att ge ett gott intryck. 
Han kändes pigg och glad, kanske lite dåligt fokus i början på skänkeln och mer fokus på skogen och grannen i trädgården. 
Vi jobbade bara basic, hand-skänkel, gas-broms samt att inte hänga på mig utan bära själv. 
När jag är lugn, avspänd och fokuserad så blir allt så bra, då jobbar vi med varandra istället för emot. Jag måste leva som jag lär och inte glömma bort de små detaljerna i grunden/uppvärmningen som är så viktiga för oss, när de är på plats så flyter allt annat som smör på en het potatis. 

Mausi fick oturligt lite skav av skänkeln igår och jag tog det säkra och lät henne slippa ryttare idag. Det blev en skogspromenad och vi träffade ingen älg, som tydligen håller till uppe på kalhygget, men på grusvägen hem så stannade mitt hjärta och jag skrek till. En ORM, bara några dm från min fot och Mausis hov, låg ihopringlad och beredd att attackera. När jag snabbt backat av ett steg så lugnar jag ner mig lite och stampar i marken och den ringlar sakta in i skogen, till min fasa ser jag inga gula prickar utan det är bara en svart otäck/äcklig huggorm. Uppskärrad går vi hemåt och jag kommer nu nogrannt studera marken i skogen den närmaste tiden för överraskningsmomentet är det jobbigaste när man nästan trampar på den. Usch! 

Kommentarer:

1 LENA:

Vilken vacker häst :)

Svar: Tack! 😊
Maria

Kommentera här: