En häst per dag

Igår vilade Mausi trots ruskväder, vi promenerade bara en stund för att sträcka lite på benen. 


Danny fick jobba och vi övade tempoväxlingar i galopp, främst att komma tillbaka utan att bli stark i handen (gäller både honom och mig) och behålla lättheten i framdelen. 
Traven kändes relativt bra men kontakten och mina händer måste vi öva upp igen, de är oroliga och blir lätt stum. 

Idag vilade Danny och fick en bra dag i stora hagen eftersom vädret var mycket bättre. 

Mausi fick istället jobba idag och fokus var eftergift i vänster sidan, min axel och höft är så viktiga (!!!) för att hon ska följa med. 
Finns inte eftergiften så blir inte vänster fattningarna bra utan hon drar iväg och fattar då ofta fel. 
Många galopp-trav-galopp gjorde vi och jag kände mig mer nöjd än förra veckan. 
Avslutade med tempoväxlingar i trav för att få henne att trampa in under sig mer i upptagningarna, detta arbete är tålamodsprövande men vi börjar hitta fler växlar (steglängder) än tidigare. 

Det har varit skönt med två lite lugnare dagar eftersom jag har en förkylning på G som jag hoppas inte bryter ut för imorgon är det träning igen och jag längtar. 

Kommentera här: