Att göra upp en plan

Det är så lätt att tappa motivationen och styrfarten när inte livet flyter på som man önskar. 


Att komma igång efter en ofrivillig eller planerad ledighet är ibland svårt och då är det lätt att tappa sugen innan man är på banan igen. 

Jag har hästar för jag gillar att träna och tävla, att "gulla" och pyssla har inte varit min passion, men det finns andra som hellre vill göra det än träna. Alla är vi olika och måste respektera varandra även om våran kärlek till hästarna och sporten ser olika ut. 
Jag älskar mina hästar trots att jag ibland tappar lusten, suget efter stallet och träningsflitet. 
Men ibland känns det förbjudet att säga det högt eftersom man borde vara tacksam för att man har en häst, har möjligheten att träna och att nära/kära accepterar (stöttar) det man håller på med. 

För att komma ur det så har jag ofta gjort en plan, en tidsplanering och formulerat mål. 
Det gör det lättare att kravla sig upp ur omotivationsträsket och börja jobba mot ett konkret mål, litet eller stort. 

Jag har ett mål nu med Mausi men måste ta tag med Dannys mål eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare just nu efter vilan. 
Gör jag inte det så kommer vi inte komma igång och då är det ingen idé att ta nya tag gällande försäljningen. Det här med försäljningen har tagit så mycket energi och jag vet faktiskt inte om det är värt allt. Jag måste göra en ny plan...

Kommentera här: