Ute på tur

Idag överraskade jag mig själv med att vilja åka iväg för att rida ut på en slinga några km hemifrån, med mig fick jag min stallgranne. 


Danny lastades på och så åkte vi. Spännande, minst 20 cm högre lastade jag ut Danny och hoppade upp. 
Man kan inte annat än skratta åt honom när han blåser upp sig och ser spöken lite här och lite där, tur vi hade draghjälp även om vi vid ett tillfälle fick backa förbi en stor kabeltrumma. 
Trycket i bakbenen och väldigt rund över ryggen kändes mäktigt men ibland på gränsen till att explodera. Dock vet jag att han aldrig gör det, det finns ingen häst jag känner mig tryggare på än på honom. 
Vi var nog ute i en timme och det blev mkt trav och galopp, båda hästarna blev härligt trötta. 

Mausi tömkörde jag och nu är jag så trött på att vänta, imorgon rider jag med fårskinn på hälarna och hoppas skavet inte går upp igen. 

Kommentera här: