Skön söndag

Började dagen med att döma KM på en klubb på andra sidan stan, alltid lika roligt att träffa nya människor och nya ekipage. Jag är så glad över att utbilda mig till domare och längtar tills jag blir klar. Målet är helt klart att bli GP-domare i framtiden men vägen dit är lång men drömma går alltid bra. 


Sedan var det ridhuset som gällde med båda eftersom regnet började falla. 
Kallt, blåsigt men det gjorde oss inget när ridhuset bjöd in till popmusik och kristallkronor. Hela familjen tittade på när jag red Danny och vi försöker komma på hur kameran fungerar på bästa sätt i ridhuset men måste nog ta hjälp. 

Danny joggades lite lätt och försökte mest hitta ramen och energin. Varierade formen och tempoväxlingar i både trav och galopp. Ett härligt pass! 


Mausi skulle äntligen ridas och jag klädde in hälen och stigbygeln med fårskinn för att förhindra att skavet skulle gå upp igen. Flera gånger stannade jag till och vi kontrollerade att det inte blev någon rodnad, jag blev så glad att det lyckades. 
Vi red ett rätt lätt pass med volter och övergångar. 

Kommentera här: