Måndagsmys

Startade eftermiddagen i stallet med att tömköra Mausi, det måste jag göra nu några dagar eftersom skavet måste få tid att lugna ner sig. 


Det är tur att hon fungerar så bra på töm, mängder med övergångar och nu även skritt-galopp. 
Intensiv träning som ger bra variation. 

Sedan dags för Danny, jag hade ingen riktig lust så vi skrittade först på lång tygel i 10 min innan vi varierade steglängden i skritt i ytterligare 10 min. 
Sen blev det galopp i lättsits på en väldigt pigg häst med ett härligt driv. 
Sen var det bara att plocka ihop honom och med hjälp av öppnor så aktiverade jag ytterbakben på ett bra sätt. 
Så kul det blev att rida, travskolorna flöt på och vips så började han teckna för passagen i en upptagning. Min älskade lilla häst, något hände och jag ville inte sluta rida. 
Avslutade med att jobba tempoväxlingar mellan piruettgalopp och ökning, lätt i handen och fin i ramen. Lättare i vänster varv än höger men det finns där. Känslan vi tappade i våras när jag inte kunde rida med benen lika bra efter rygghistorien håller vi på att hitta tillbaka till. Jippie!!!

Motivationen på topp och jag ville aldrig sluta pyssla i stallet ikväll, kärlek! 

Kommentera här: