Inte som jag planerat

Men dagen blev bra ändå. 


Ibland blir det inte som man planerat men vi hoppas hitta en ny tid. 
Jag red Danny på ridbanan i ett underbart höstväder. 
Jobbade först med galoppen och hittade rätt snabbt en bra känsla. Vi jobbade lite med seriebyten och jag märker att jag just nu hamnar snett. 
I traven jobbade jag med skolorna och var noga med vilken skänkel som är den viktigaste, ytterskänkeln i öppnan och innerskänkeln i slutan. En effekt av förra helgens kurs. 

Sedan var det dags för Mausi och då hade vi hjälp av C. Det är en stor fördel att tränarens häst står hos oss, så fort jag stöter på problem eller funderingar så är det lätt att ta en extra träning. 
Mausi trycker sig just nu mot vänster skänkel och jag får inte igenom eftergiften, det är så lätt att jag förböjer och missbedömer rakheten. 
Idag var det fokus på halskota 5-7 och på så sätt få henne rak, drivning med båda bakbenen in under henne. 
Så himla svårt och detta har jag otroligt svårt att få till när jag är själv. 
I galoppen red jag i vänster galopp en höger öppna för att få henne att trampa in högerbakben mer. Idag lyckades vi och det visade mig att hon blir sakta starkare. Härligt! 

Kommentera här: