Uppladdning

Eftersom Danny och jag ska tävla på söndag så måste jag försöka hitta en bra uppladdning den här veckan. Det är lite pyssel att knåpa ihop veckan men jag tror nog vi hittar rätt. 
Igår vilade han, så idag blev det gas/broms-pass. Hitta ramen och få snabba men mjuka reaktioner, både inom gångarten men också mellan gångarterna. 
Idag kändes han fin i formen redan från början men det kräver att jag skrittar länge och är noga med mig själv. 
Efter lite trav på serpentiner och galopp som uppvärmning så blev det först "galoppramen" och språnglängd. Sedan samma arbete med traven. 
Avslutade med skolor både i trav och galopp, noga med lång linje. 
Ett bra pass och jag längtar lite efter att få tävla även om det är i "spök"-ridhuset där han lätt spänner till. 

Mausi tömkörde jag på morgonen och hon kändes pigg och väldigt lyhörd. Bärigheten i galopp börjar verkligen bli bättre, det märks nu när jag tömkör. 
Härligt! 

Kommentera här: