Fokus

Dagen började jag med ett pass på Danny med fokus på min sits. 
Ibland när han behöver ett basicpass så passar jag på att jobba lite extra med min sits. Handställningen, armbågarnas placering, huvudet och blicken, vridningen av benen ända från höften ner till fotens placering i stigbygeln. 
Att bara göra detta i skritt varje dag är nyttigt men att sedan göra det i trav, lättridning och nedsittning, i övergångar samt galopp kräver tålamod och disciplin av ryttaren. 

Lite senare på dagen red jag Mausi och jag förvånas alltid över hur mycket jag njuter av att sitta på henne. 
Visst var vi lite ringrostiga efter microvilan men med lite volter, skänkelvikningar och övergångar så började vi hitta tillbaka. 
Avslutade med att göra 3 galopp-skrittövergångar åt båda hållen och bara 1 felfattning. Lycklig!!! (null)

Kommentera här: