Bra ridning

Efter en lång torsdag på jobbet så är dagen hemma helt underbar. Att vädret sedan var sol och blå himmel gjorde inte saken bättre, jag njöt. 

Efter lite hushållsarbete så blev det stalltjänst innan Danny skulle ridas. 
Fokus idag på energin i samlingen utan att hänga i handen eller mot skänkeln. 
Efter lite trav och galopp så började jag jobba med byten, då kom C förbi väldigt lägligt. Hon stannade kvar och hjälpte mig när jag försökte hitta känslan att testa 1:orna igen. Det är så mycket känsla och taiming, galet svårt! 
Sedan tittade vi på trav-"passage"-steg, växlade mellan att be om lite resp mycket tryck. Mjukt och smidiga övergångar är något jag övar på, hitta gråskalan i min hjälpgivning. Så nöjd med ridningen idag. 
Efter lunchen så red jag Mausi efter lite på lina. Joggade igång henne i trav med serpentinbågar och skritt-travövergångar. Trav-galopp och sedan tempoväxlingar i galoppen. Mycket galopp idag men hon utvecklas bra nu, längtar till vårens tävlingar och framtiden. 

Två bra pass idag och jag njuter! (null)

Kommentera här: