Hemma igen

Vad underbart det är att komma hem... i ca 2 min innan man måste ta tag i all packning, tvätt och ogräs. 


Men jag är glad att vi kom hem på eftermiddagen och fixade rätt mycket innan sängen. 
Hästarna tvättades och fick gå på lina så att jag kunde kolla av status. 

Imorse var det en fröjd att få fodra hästar igen och göra stallet innan frukost. 
Härligt när livet faller tillbaka på plats igen. 

Danny red jag ett kort pass på för att stämma av läget och jag fick bromsa mig själv för att inte börja jobba honom för mycket, så fin kändes han trots vila. 
Gas och broms fungerade och han kändes mjuk i sidorna för skänkeln. 

Mausi jobbade jag på töm med övergångar och hon var lite tjafsig mot handen först men blev bättre. 

Vanligtvis så är det vilodag på måndagar men jag får ta två korta pass sent på kvällen när jag kommit hem från jobbet och lektionerna eftersom vi behöver komma igång med träning igen. 

Kommentera här: