En bra dag

Även solen har sina fläckar.

Det finns alltid två sidor av myntet.
Efter regn kommer solsken.

Ordspråken är många och de har så rätt. Vilken sida jag väljer att titta på eller visa upp, avgör hur min mentala dagsform blir. 
Mitt liv svänger väldigt mycket och så har det nog alltid gjort, ena dagen becksvart och nästa åter full ljusstyrka. 
Små saker här i livet som sätter käppar i hjulet eller som småsten i en sko, är ibland jobbigare eftersom de är svåra att lokalisera och eliminera. Men de är av stor betydelse för vardagslivet. 

Men igårkväll blev jag av med en käpp/småsten, hovslagaren kom och slog på en sko så vi kan förbereda oss inför helgen. 

Idag fixade vi iordning det sista på musiken till küren och jag blev nöjd, nu ska vi öva in taimingen vid övergångarna. 

Sällskap till den långa tävlingsdagen håller på att lösa sig på ett bra sätt och jag börjar vända nervositeten till att det ska bli kul. 

Solen sken på oss när vi red idag, Danny dansade fram igen och jag kände mig lugn. 
Jag försökte hålla mig till ledorden avspändhet och glädje. 
Vi jobbade med takten i trav och galopp, att bibehålla takten på rakt spår och volter. 
Vi jobbade med kontakten, att inte tappa inramningen i böjningen och att ingen av oss hängde sig i änden på tygeln. Bibehålla kontakten utan av bli stark. 
Lösgörande volter, skänkelvikningar och galoppombyten varvades med raka spår och övergångar. 

Imorgon blir det att hitta mer bärighet och schwung för att checka av de samlande rörelserna men jag vill behålla dagens ledord för att inte stressa upp oss och tappa tron på oss själva och varandra. 




Kommentera här: