Vardag igen

Igår var en vilodag för alla och jag passade på att köra med Biolighten samt massageborsten på båda. 


Mausi verkar vara bättre i benet/hoven och idag tömkörde jag henne. 
Det är så svårt att se om hon är oregelbunden eller inte eftersom jag vanligtvis inte vill analysera henne för mycket utan bara gå på ridkänslan. 
Så imorgon hoppar jag upp och hoppas på att det känns bra. 

Danny fick ett gymnastikpass med volter, tempoväxlingar och sidvärtsrörelser. Varierade formen och stretchade överlinjen rätt mycket. 
Han kändes lite tittig men jobbade ändå på bra och kanske är det den där lilla extra kraftfodergivan som gör sitt, vi får väl se om det håller i sig. 
Planen är att denna vecka fokusera på gymnastiken och energin mer än "finridningen" eftersom det är lättare att ta fram finridningen på framridningen än att gymnastisera honom. 
Jag tycker det är svårt med detta eftersom jag blir lite för mycket "terrieraktig" (påstridig och yvig) och då blir det för mycket av allt. 
Men jag tror och märker att det ibland är bra för Danny att jag pressar honom lite utanför hans bekvämlighetszon, just nu behöver vi få ytterligare lite energi och uttryck i ritterna för att nå årets mål. 

Kommentera här: