Träning

Idag var det åter träning för min hemmatränare C. 

Hon hjälper mig att hålla huvudet kallt och terriern i schack. 
Danny fick jobba öppnor eftersom det fortfarande är vårt "problem", det är där traven ska växa och visa domaren samling och schwung. 
Jag tenderar att tvära för mycket och då blir han rak, tvärar jag för lite så tappar jag eftergifter runt innerskänkeln. 

Vi var inte sams idag men till slut hittade vi en bra känsla och det lilla galopparbete med piruetter blev grädden på moset. Härlig känsla nu när de börjar sitta på träning. 

Efteråt red jag Mausi utan C men ändå ögon på backen och det glädjer mig att våra framsteg syns. 
Även om Mausi idag var lite ifrågasättande men ändå jobbade bra. 
Testade att rida utan trapetspadden och jag satt bättre men jag ska prova med fårskinnet imorgon för att se om det känns bättre. 

Kommentera här: