Tävlingsrapport dag3

Skönt att ha en morgonstart samma dag man ska åka hem. 


Jag tog hjälp på framridningen för att hitta lite mera spänst och uttryck i Danny. 
Han svarade fint och jag gick in på banan med inställningen att det får väl bära eller brista. 

Jag är så nöjd med ridningen även idag men också att jag klarade av att vända misspeppet efter igår. 
På morgonen så var jag nästan på väg att stryka mig från klassen eftersom jag tappat sugen när PSGn belönades så snålt, tyckte inte vi hade något att göra i Inter1an som är en nivå högre. 

Men jag tog tag i mina känslor och ville rida på, visa att vi kan. 
När ena domaren skrev "Mkt bättre idag, mer gång kom fram" och fick en 7a på ryttaren, då kändes det helt ok idag och jag är glad att jag red. 
Att vi fick 7or på båda serierna av ena domaren var också härlig revansch liksom 7,7,8 på ena mellantraven. 

Att rida Inter1 på 61,57% och bli 6a av 10 ryttare känner jag mig nöjd med, eftersom jag rider denna klassen bara för att öva. 

Nu åker vi hem och funderar på om vi ska ändra något eller bara fortsätta jobba på. 
Vi har ändå i helgen gjort tre starter och någon del jag märker som vi har börjat hitta rätt på är piruetterna. 
MsvA 
Höger: 6,7,6
Vänster: 7,7,6
PSG:
Höger: 6, 5.5, 6
Vänster: 6.5, 6, 7

Snitt på halv
Höger: 6,1
Vänster: 6,5

Inter1 (hel)
Höger: 6, 6.5, 5.5 = snitt 6
Vänster: 6, 6, 6 = snitt 6

Detta känns jättekul eftersom det har varit en Akilleshäl för oss, men nu verkar det släppa. 

Kommentera här: