Tävlingsrapport dag2

Idag fick jag jobba!!! 

Jag fick inget gratis alls i dagens program utan fick kämpa för varje steg.

Kändes himla fin på framridningen men inne på banan gick luften ir honom trots att jag kortade ner framridningen med totalt 10 min. 

Han gjorde allt men det fattas den där bärigheten som behövs i dessa klassen för att han ska bli lättare i framdelen. 

Det domarna drog ner på är det vi redan vet om och ständigt jobbar med. Det suger bara att vi inte får till det än på tävling, i år känns det lite motigt. 
Vi får till program utan stora missar men saknar en grundsten och den lyckas vi inte få till på tävling ännu. Vi har tappat bort den och letar febrilt. 

Jag har fått lite tips och idéer från vänner om vad vi kanske kan prova men annars är det bara att traggla vidare, någon gång måste det släppa tycker jag. 

Imorgon ska jag rida Inter1 utan några krav på prestation utan bara fokus på att öva på att rida detta program, vägar och ridningen. Resultatet är oviktigt.

Kommentera här: