Dubbelträning

Idag tränade jag båda hästarna för C. 

Började med Danny och vi jobbade med skolorna i trav men red först öppna-volt-skänkelvikning på kort diagonal för att stretcha ut bogarna. 
I höger öppnan så får jag inte tvära för mycket eftersom han då blir rak i innersidan. 
I galoppen stretchade vi steglängden på långsidorna och jag fick rida höger öppna i vänster galoppen. 
Piruetterna blir bara bättre och bättre nu på träning och om jag får till ridningen så där på tävling så kommer jag att vara mer än nöjd. 

Mausi såg ut att vara trött och varm redan när vi började men ändrade snabbt karaktär. 
Hon jobbade på i solen och rörde inte på en fena när en bil åkte förbi eller när dottern dök upp bakom ett träd, hon är helt underbar i psyket. 
Formen börjar bli bättre och stadigare i traven, uppvisningsform, både i volter och skänkelvikningar. Idag övade vi avsaktningar på rakt spår både trav-skritt men även galopp-skritt. 
Efter några vänsterfattningar så blev hon lite spännig och fattade fel en gång, annars rätt hela tiden. 

Två bra pass innan det var dags för hovslagaren att byta skor och fila till hovarna. 

Kommentera här: