Tävlingsrapport dag2

Att starta mitt på dagen verkar vara ett bra koncept för Danny.

Rätt mängd energi
Rätt längd på framridning
Rätt mängd fokus och uppladdning av ryttare

Nja inte helt sant men efter lite hjälp av bra klubbkompisar i tältstallet så fick jag nerver och känslor under kontroll inför starten. Ibland ställer värme, nerver, tankar och annat till det för mig men då är det skönt med människor omkring sig som stöttar, peppar och hejar. 

Jag minskade ner framridningen 10 min och kände att det blev bra, L hjälpte mig som en spegel för att checka av. 

När vi kom in på banan så tappade jag lite suget i handen efter inridningen och halten, därför blev han lite ostadig och sämre i mun än igår. 
Men jag är så nöjd över hur vi fokuserat red hela programmet, del för del. Alla håll punkter, alla förmaningar om samling på ytter och energiska språng, samla utan att strypa energin, inte rida fort för att skapa energi och spänst. 

Jag var inte lika nöjd över känslan när vi efteråt spolade av Danny men helt klart nöjd över procenten, 65,1% och in på en tredje placering innan det var dags för en 70 min lång lunchpaus i klassen. 
Väntan blev lång och outhärdlig, när sista ryttarens  resultat räknades så kunde den ha petat ner mig. 
Min placering berodde på om en annan ryttare lyckades eller inte med sin ritt... väldigt jobbigt! 

När två av tre domares protokoll blivit räknade så vågade jag byta om och gå ner till tävlingsbanan för att få ta emot en grön rosett. 
En 5e placering och jag log, så härligt att ridit två MsvA i helgen på 65%, utan stora missar men inte helt fläckfritt. 

Hela eftermiddagen kände jag mig otroligt tom, urlakad och energilös men ingen ro att vila. Tankarna for runt i huvudet och jag hade lust att åka hem, jag ville inte förstöra denna underbara känsla av att bli placerad och ha bevisat för mig själv att vi faktiskt kan det här. 

Men ju längre kvällen gick desto mer börjar jag känna mig laddad inför morgondagens start i Inter1, ett roligt program och helt utan prestationskrav på resultat. Här är det bara jag som måste öva mig på att rida hela tiden och ha lugnet mentalt eftersom allt händer så snabbt. 

Kommentera här: