Slutspurten

Nu börjar jag känna av att semestern snart är slut men det ska faktiskt bli kul att ta på sig civila kläder och inte alltid lukta häst. 


Idag jobbade Danny på sina övergångar, styrketräning och reaktion. 
Smått tråkigt men nödvändigt, vi måste hela tiden hålla byggstenarna på plats så att inte allt faller ihop. 
Jag har just nu lagt in en period med grundläggande styrketräning för att få en paus nu undertiden annonsen ligger ute. Det känns lite konstigt att beskriva honom när intresserade ringer men jag har både en plan A och B, om han blir såld eller inte. 
Eftersom jag inte sitter i någon form av knipa så har jag inte bråttom utan kan vänta på att rätt köpare dyker upp, tills dess så jobbar vi vidare mot att bli starkare och bättre. 

Efteråt red jag Mausi, prinsessan som snart ska åka på första övernattningen och träning flera dagar i nytt ridhus. 
Det är återförening med gamla ridlägergänget och i helgen tar vi med oss hästarna när vi träffas under flera dagar för att äta gott och umgås. Jag längtar efter dessa dagar och underbara vänner.
(Danny blir hemma och underhåller Queenie)
Idag hoppade jag upp utan longering och skrittade runt ett tag innan vi joggade igång. 
Hon kändes först lite trotsig men efter lite skänkelvikningar och volter så släppte det och hon jobbade med mig resten av passet.
Vi gjorde trav-galopp på volt och hon svarade riktigt bra, både vänsterfattningar och högeravbrotten. 
Avslutade med att rida öppnor på långsidorna och varva skänkelvikning/sluta på diagonalen, jobbigt tyckte Mausi och jag fick passa min sits. 

Kommentera här: