Prinsessan

Idag visade jag upp Mausi för min syster och försökte då verkligen tänka på att visa lite olika delar ur program, noga hörnpasseringar och göra saker vid bestämda punkter. 

Lite kolla läget om en start skulle bara tänkbar. 

Att hon alltid måste "testa av" handen och förhållningarna i början känns nu som en vana och jag behöver bara lugnt hålla i och driva på framåt för att få henne att förstå att det även idag är jag som bestämmer. 

Vi har en lite bit kvar innan start men det är mest formen i galopp och då styrkan som brister. Idag fungerade galoppfattningarna fint och även bra skritt-travövergångar. 

Det är så kul att jobba med henne men jag börjar bli otålig. Jag vill ut och tävla! 
Jag testar just nu att lägga på lite mer foder och främst då protein för muskeluppbyggand. Hon har nu fått det från i måndags och jag hoppas vi hittat rätt mängd. 

Något som oroar mig är att hon kliar svansroten men jag tror det beror på knott och nu har jag tagit på Skillingarydsalva och ett tunnt täcket på natten med svansskydd. Hoppas det hjälper. 


Kommentera här: