Jogg på tävlingsplatsen

Danny tar livet som tävlingshäst med ro. 

Väl framme i stallet så mumsade han lite hö undertiden vi plockade in allt och kom till rätta, innan det var dags för en kvällsjogg på tävlingsbanan. 

Det mesta fungerade men jag hade en konstig känsla, lite likt dagen innan senaste tävlingen och då gick det ju rätt bra. 
Så jag hoppas vi hittar ett lugn, är nogranna och gör vårt bästa imorgon. 

Att åka på meeting är det roligaste som finns, roliga människor med samma intresse men med olika bakgrund och målsättning träffas och intressanta diskussioner uppstår. 
För oss är det också ett sätt att umgås som familj, en hel helg tillsammans med mycket tid och skratt. Jag njuter av att vår dotter följer med trots att hon inte rider utan bara delar kärleken till hästarna och tävlingsmomentet med mig. Att min man följer med och delar mitt intresse och lär känna människorna runt omkring ridningen gör att han blir delaktig och på så sätt stöttar mig. 

Kommentera här: