Fördrev dagen

Just nu är det mkt häst, mest hela tiden. Jag älskar sommaren och semester, när jag nästan får känna på igen hur det är att jobba med hästar och gårdssysslor. 


Valde idag att rida båda hästarna direkt efter frukost, därför fick de äta deras frukosten inne. 
Började med Danny och jag tror jag märker av att jag börjat ge 1/2 mått med PAVO TrippelP varje morgon. 
Han var mer på hugget och det kändes bra. 
Övergångar, övergångar och lösgörande volter samt skänkelvikningar. 
Jobbade också med byten eftersom det är lösgörande. 
Han vill gärna ramla iväg ibland efter bytet och tappar samlingen. Det är nog därför vi har lite svårare i 4orna än i 3or resp 2or eftersom han inte hinner rinna iväg lika lätt. 
Jobbade honom genom att byta, avsaktning, fattning, nytt byte, avsaktning, osv. Nyttigt för honom att ta förhållningen, sen fungerar halvhalterna mkt bättre i serierna eller efter singelbyten. 

Sen blev det Mausis tur och där bytte jag tillbaka till gelé och trapetspadden men var noga att lägga sadeln lite längre bak. Det blev bra och jag fortsätter rida med den kombinationen. 
När jag skulle börja med volterna så vek hon sig i sidan och drog åt andra hållet, två gånger men sedan tröttnade jag och hon fick galoppera på framåt ett tag, sen blev det bra. Suck, varför kunde inte dagens pass fungera fläckfritt. Blir lite nervös eftersom vi imorgon åker till L. Jag vill visa upp oss och då gärna vår utveckling, detta beteende som hon håller på med orkar jag inte med och det gör mig inte speciellt peppad inför att börja tävla henne. 
Just nu känns det som om vi är i en svacka igen, men samtidigt så måste jag tänka tillbaka lite och acceptera vår resa. 
Gjorde faktiskt flera trav-galopp övergångar på volt idag, något som för en månad sedan var otänkbart. 
Jag kan mer och mer sitta på henne i trav utan att hon bromsar av eller att jag spänner höfterna. 

Imorgon åker vi iväg och det ska bli superkul! 

Kommentera här: