Riddejt

Började förmiddagen med att träffa min dressyrvän på riddejt och mängder av hästprat. 

Vi träffas och rider ihop innan vi fikar som avslutning, ett härligt sätt att umgås på och vi inspirerar varandra. 
Idag kom hon hem till mig och "besiktigade" ridhuset, det är alltid lika härligt att få komplimanger för hur fint vi fått ridhuset. Det är så kul! 

Danny jobbade jag på med galoppslutorna och piruetterna, jag har hjälp av mina små remmar vid sadeln så att inte händerna höjs eller går bakåt. 
Avslutade med att tänka lite passage-steg men det tog idag ett tag innan han slappnade av och slutade överarbeta men det är så härligt att det börjar visa sig. 

Mausi fick vila eftersom hon kändes lite varm vid såret. 

Nu väntar en kväll med ännu mera hästprat när mina ridlägertjejer kommer på besök. God mat, mkt skratt och ett dopp i badtunnan. 

Kommentera här: