Slutet närmar sig

Men samtidigt börjar snart nästa kapitel, jag satte mig nu ikväll med dator och kalender redo att planera 2018. Hästarnas mål och en grov tävlingsplanering. 

Jag gjorde SMARTa mål för Mausi och mina planer för vad vi ska uppnå under våren. Det känns lite läskigt men ändå ville jag nu höja pressen lite till på mig och då är det bra med en mål-modell. När jag filat klart på den så kommer den såklart läggas ut här så jag lätt hittar den. 
Idag jobbade vi på bra med trav-galoppövergångarna och överlag att använda sätet i avsaktningarna. Hittade i slutet en bra trav som jag kunde arbeta med skolorna i utan att det blev för mycket tryck eller för springigt. 

Danny funderar jag på vad målen ska vara, testa igen att rida kür eller bara rida de vanliga klasserna MsvA/PSG och någon Inter1, för att kanske behålla formtoppen och ev kunna starta någon piff/puff-klass i höst. Vi får grubbla vidare, för sedan är det om jag ska strunta i inomhussäsongen på våren eller klarar jag av det? 
Dagens jobb i ridhuset blev mest lite lek i form av galopp/trav i lättsits och lite tempoväxlingar på långsidorna. Inga hårda krav på form utan bara tänka runda språng och röra på bogarna. Idag behövde vi släppa lite kravet på samling och bara tänka påskjut. 

Snart är det också dags att skriva och summera året som har varit för båda hästarna. Excell-filen på båda hästarna måste kontrolleras så alla protokoll är ifyllda och jag kan dra ut ett medel för alla klasser för analys. Härligt att få grotta ner sig i.  (null)

Kommentera här: