Ny vecka

En bra kväll i ridhuset med båda hästarna blev det och jag fick besked att båda får gå på träningen för L på onsdag. 

Danny fick jobba styrketräning med övergångar för att bli trygg och stark i sin nya kostym. För efter PS besök så har han känts så himla fin och något positivt håller på att hända. Därför är det så himla viktigt att han får tid på sig att lära känna hur kroppen rör sig och de nya musklerna som blivit frisläppta hinner stärka upp sig. 
Enkla byten övade jag på honom för att kunna ta med mig känslan till Mausi som fick jobba med just detta. Efter en relativ kort uppvärmning, hon kändes fin snabbt, så kollade jag igenom skolorna i trav lite innan galoppen. Gjorde några bågar innan jag vände över och tog en halvcirkel i förvänd, utan problem idag. Avslutade med övergångar galopp-skritt några gånger. Vilken kämparanda hon har, blev riktigt trött märkte jag när vi gick hemåt. 
(null)

Kommentera här: