Julbestyr

Hinner rida hästarna, städa, handla, vara social, osv osv. Livet är ett pussel på normala vardagar men runt jul är det lite extra pyssligt att få ihop det men till slut fungerar det bra. 

Igår red jag Danny och jobbade basic med övergångar och tempoväxlingar men på slutet kändes han väldigt fin så då testade vi lite ettor och olydig som jag/Danny är så "råkade" vi få till 6 st! 
Idag fick han vila eftersom vi fick gäster. 

Igår tömkörde jag Mausi eftersom jag idag hade sista träningen för året med C. Vi skulle äta skinksmörgås och ha trevligt, passade då på att rida lite lektion innan. 
Jag hade ju i onsdags inte fått bästa känslan i traven och därför jobbade vi lite extra med den idag. Ställning och böjning i hörnpasseringar blev det genom att vända över ridbanan x 2 hela tiden, det blir många hörnpasseringar/varv! Jag fick tänka, Mausi fick tänka, vi fick kämpa på. Nyttigt och så bra för när de fungerar så blir allt bättre, men det märks då att hon inte har så bra balans och därför blir rakriktning/spårning inte alltid perfekt. Det är de små basic-detaljerna som ger de största effekterna lär Tinne ha sagt. Slarva aldrig med grunden, korthuset kommer att rasa när du tar klivet upp i klasserna. 
I galoppen blev det tempoväxlingar och volter. I högervolter så ska jag tänka på mitt högra revben, att sjunka ner för att få med yttersidan och forma henne bättre. I vänstervolter ska jag rida höger öppna, framför allt i utgången. 
Sjukt nöjd!  (null)

Kommentera här: