Toppenbra

På fm red jag Danny på ridbanan och vi kämpar vidare med kontakt, påskjut och bärighet. 

Jag pluggar just nu lite ridlära och TR inför höstens domaraspirantutbildning och kommande skrivning, väldigt nyttigt och intressant. 

Inramningen (rakriktningen) och takten men också kontakten är så viktiga pusselbitar för att komma vidare upp till bärigheten och samlingen. Det är det vi måste förbättra och då gäller det att förbättra från grunden för att det ska lyckas. 

Vi har tagit upp arbetet med passage-tänket igen och idag började jag hitta känslan. Men det är lätt att han blir stressad och bara pinnar på och blir hastig i takten, då får jag lugnt göra något annat och sedan börja om. 

På kvällen så var det träning för C med Mausi. 
Jag skrittade fram och travade lite, kändes väldigt fin redan från början. 
Efter lite travarbete så tog vi vänstergaloppen innan vi red igenom  dressyrprogram som vi snart ska tävla. 
I det stora hela så gick det bra men det finns såklart saker att jobba på men jag känner mig nu ännu säkrare på att det är dags att vi debuterar. 
Hon gör mig så lycklig och glad! 

Kommentera här: