Inspiration

Idag skuggdömde jag en klass och fick så mycket inspiration att tävla igen. 

Kanske ska jag strunta i att sälja Danny? Kanske bara ut och tävla lite, ha kul och njuta av att kunna rida dessa klasser för det dröjer lite innan Mausi kommer upp i frack-klasserna. 

Men nu i höst ska jag börja tävla Mausi och Danny får snällt träna på här hemma. Nu är det hennes tur att stå i rampljuset. 

På kvällen red jag Danny och jobbade på ridbanan vidare med passagetänket och piruettgaloppen. 
Nu när vi börjar hitta känsla så är kvicka övergångar mellan de olika tempona nästa steg. Han måste snabbare komma tillbaka och reagera direkt framåt, först då kommer vi kunna använda oss av detta på tävlingsbanan. 
Målet är att göra honom lättare fram, mer bärighet och schwung. 
Never ending story...

Mausi gick också på ridbanan i kvällssolen, underbar sommarkväll. 
Volter, skänkelvikning och tempoväxlingar i traven. Skritt/halt-trav och galopp-trav, övergångar för att stärka upp och skapa en mjuk kommunikation mellan mig och hästen. 
Det handlar så mycket om teknik, tajming och känsla när jag rider henne. Vi håller på att hitta ett samspel mellan oss men ännu är det inte riktigt finjusterat än men det kommer. 
Avslutade att rida igenom programmet igen. 

Kommentera här: