Hemma igen

Imorse regnade det men vi släppte ändå ut hästarna undertiden vi åt frukost, kändes skönt att de fick röra på sig lite innan ridningen. Hästarna i stallet har blivit väldigt bra kompisar nu när de är nya på stället, inte helt enkelt när de gnäggar och hela tiden vill vara tillsammans. Man känner sig rätt liten bredvid stundtals. 


Vid ridningen skötte sig Mausi väldigt bra idag också. Jag tog henne lite på lina och gjorde lite övningar från marken innan jag satt mig upp. 
När en av väninnorna skulle filma mig så började jag spänna mig och trycka på för mycket, väldigt intressant och jag inser att mina nerver (prestationsvilja) ibland spelar mig ett spratt. 
Väldigt nyttig erfarenhet eftersom det är nog så det kommer bli när vi börjar tävla. 
Vi får jobba med det nu och hitta rätt tryck och taktik vid ridningen. 

Efter lunchen packade vi ihop och åkte hem. Världens träningsvärk efter gårdagens tabatapass gjorde att jag tog en lugn familjekväll i soffan med film. 
Imorgon är en ny vecka! 

Kommentera här: