Delat pass

Inte helt optimalt är mitt schema i höst eftersom jag bara hinner en häst innan jobbet och måste ta andra hästen efter jobbet eller på kvällen. Det betyder också att jag måste duscha två gånger på dagen och det kommer slita på hud och hår eftersom jag ogärna somnar eller går  till jobbet och luktar häst. 


På morgonen red jag Danny, vi övade bakdelsvändningar och ur det galoppfattningar innan vi gick över till att göra 1/4-dels vändningar på en fyrkant i galopp. Det hjälper mig att kontrollera sprången in, under och ur piruetterna. 
I trav så jobbade jag med öppnor på kvartslinjen och i dessa tempoväxlingar. 

På kvällen red jag Mausi och hon var inte riktigt på hugget när vi började men vi red igenom alla delar och nu börjar halterna bli bättre. 
Vi har lite svårt med upptagning ur mellangaloppen och hon tycker det är jobbigt att komma tillbaka eftersom styrkan i bakbenen ännu inte riktigt finns där men den kommer det vet jag. 

Även imorgon är en delad dag men på eftermiddagen är det träning för C med Mausi innan jag ska åka iväg och döma en pay&ride på kvällen. 

Kommentera här: