Sadeldag

Idag var Sharpman's sadelbuss här igen och hjälpte ekipage med inprovning av ny sadel, återkontroll av köpt sadel eller kontroll av befintlig sadel.

Vi har påbörjat ett samarbete och de kommer komma regelbundet hem till mig för att kunna erbjuda deras tjänster.

Jag har haft Sharpman som sadelinpassare i ca 6-7 år. Det började vid en tävling nere i Mantorp och mellan två klasser kollade de min sadel och provade ut en ny, som jag fick tävla i och vi blev placerade.
Sedan har det rullat på, Danny har ändrat sig väldigt mycket i rygg och sadelläge men jag har alltid fått bra hjälp och rådgivning. Ibland blev det dyrt och ibland åkte vi därifrån med en lite ändring i hur jag spänner gjorden.
Eftersom han har varit "svår" så har jag lärt mig otroligt mycket, lärt mig respektera deras yrke och kunskap och lärt mig att sadelns inpassning spelar stor roll i vilka förutsättningar du ger din häst att lyckas med din träning.
Sen löser inte en flashig sadel eller en populär gjord alla problem men genom att veta att hästen har en bra anpassad utrustning så kan man utesluta det vid ev problem som uppträder vid ridning eller skador.

Mausi fick en ny sadel för 6 månader sedan och idag var det återbesök.
Till min glädje så har hon förändrat sig min att sadeln fortfarande satt bra, jag behöver bara spänna gjorden mer nu. Hål 6 på båda stropparna på båda sidorna.

Kommentera här: