En lång dag går mot sitt slut

En underbar dag i hästens tecken går mot sitt slut.

Började med att njuta av morgonen i stallet innan jag åt frukost och åkte till mina tanter och deras söta Islänningar för lektion.

Väl hemma igen så joggade jag Danny i ridhuset i låg och rund form men aktiv och väl framme för skänkeln.

Efter lunchen så var det Mausi som fick ett pass. Idag jobbade jag för första gången på riktigt med övergångar skritt-trav på rakt spår. Använde rösten och kände hur vi jobbade mot samma mål.
Idag var det bara en gång hon var istadig och då inte alls på samma ställe och varv som tidigare. Härligt om vi kommer förbi det stadiet.
Dock fungerade inte vänster galoppen idag utan hon försökte springa ifrån eller byta galopp men till slut fick jag iallafall en långsida i rätt galopp och relativt rak. Jag hamnar fel i sadeln strax innan hon börjar och jag vet inte riktigt varför.

Måla resterande sarg och vältra ridhuset innan kvällsmatsdags med besök. En härlig söndagsmiddag med dovhjortsrostbiff.

Kommentera här: