Sen kväll

Idag jobbade jag lite på fm mellan 10-13, så hästarna fick njuta av höstsolen i hagen.

Men på eftermiddagen så var det dags att röra på sig lite inför morgondagens äventyr till Nyköping.

Danny joggades och vi övade som vanligt på kvicka övergångar. Han kändes så fin och mjuk redan från början. Det är nästan så jag blir tårögd av hur mycket vi har utvecklats och att vi fortfarande utvecklas. Det känns inte som om vi har nått vår Max-prestationsgräns än utan att vi fortsätter att klättra lite längre upp på stegen av samling, schwung och bärighet.

Efter en kvällslektion, som gav mig så mycket glädje, så var det dags för Mausi.
Hon kändes lugn och fin när jag skrittade fram så jag testade att skritta ytterligare några minuter samt byta varv några gånger. Det kändes lugnt och avspänt. Det glädjer mig att kunna göra det.
Travade och övade på 15m volter och skänkelvikningar men i nästa skrittpaus så började Bazinga småskälla, mitt fokus försvann och Mausi spände till.
Jag skrittade lite till så vi slappnade av och sedan avbröt jag ridningen, det kändes tråkigt men nu har jag lärt mig att Bazinga inte får vara med mig i ridhuset om hon inte kan sköta sig.

Avslutade kvällen med att vattna ridhuset med regnvattnet och imorgon får spridaren göra resten innan jag sladdar.
Jag har hela förmiddagen på mig innan vi packar in båda hästarna för träning hos L.

Kommentera här: