Danny

Nu blev tävlingsterminen till slut spikad och två tävlingshelger i november återstår.
Nästa helg blir det två starter i Enköping (PSG och Inter1) och helgen efter det blir det Örebro (MsvA) innan han får vila i 10 dagar.

Men nu gäller det att hålla honom positiv, mjuk och pigg i kroppen.
Så jag jobbar nu mycket lösgörande med volter, skänkelvikningar och galoppombyten varvat med dagar av skritt på lina. Nästa vecka så "vrider vi upp" tävlingsformen och kollar igenom programlinjerna.

Jag är extra noga med skrittjobbet och kör lite extra med Biolighten nu innan det är dags att sluta eftersom det är 96-tim-karens på det.

Imorse så jobbade jag lite med svaga öppnor med övergångar ner till skritt och kände hur han växte framför mig, det glädjer mig att han jobbar på så mycket. Långsamt hittar jag en allt bättre känsla i traven och den är efterlängtad kan jag säga, har ibland trott att jag tappat bort den totalt.

Det ska bli så kul att få tävla igen!

Kommentera här: