Vilken dag!

Började morgonen med ett pass på Danny.
Vi joggar igång efter vilan idag också men inte utan att tänka på formen, stödet och reaktion när det gäller gas/broms.
Det gäller nu att börja bryta ner allt i små delar, checka av och stärka upp för att hitta ännu mera kadens och schwung i traven. Det är det som är målet just nu eftersom vi kommer rida kvar i årets klasser/nivå även nästa år. Allt ska bli bättre genom att öka styrkan och då kommer lättheten i framdelen som de efterfrågar.

Sedan skyndade jag mig med stalltjänst för att vara färdig inför dagens utflykt till Nyköping med en ryttarkollega/vän som behövde sällskap till L. Jag tyckte det var perfekt att följa med och ha tid att titta på träningen av ett ekipage som siktar på att debutera GP snart.
Jag fick så många bra tips med mig som jag kan använda mig av, tex galoppsaxen om han förekommer mig i bytet eller att jobba igenom galoppen när den blir lite kortsprungen bak med att växla öppna och sluta längsmed långsidan.
Det var en rolig resa och dag som verkligen förgyllde min vecka.

Väl hemma och senare på kvällen så red jag Mausi.
Hon var lite taggad eftersom vi hade sällskap men efter en stund så slappnade hon av och lyssnade fint.
Det kändes härligt att rida henne och jag blir så glad över våra framsteg, hon är min prinsessa.

Kommentera här: