Invigning

Började morgonen med ett pass på Mausi under vaksam blick av min make. Det känns bra att han tittar till oss ibland.
Idag provade jag att vända över ridbanan, i en kort diagonal, i galopp och sedan rida förvänd galopp igenom kortsidans två hörn.
Jag blev förvånad när vi redan på första försöket fixade det i båda varven.
Jag börjar få henne att jobba lite mera och komma tillbaka på bakbenen så att framdelen blir lättare. Sedan hon kom hem så har jag långsamt ökat kraven omedvetet och vi har mer och mer börjat jobba med oliksidigheten, det har gett resultat känner jag och min man håller med.

Senare på eftermiddagen red jag Danny och idag skrittade vi in i ridhuset och vände, första hästen i ridhuset!
Sedan försökte jag hitta ridningen ifrån igår men vad lätt det är att jag tappar lugnet och börjar rida med handen istället.
Till slut hittade jag en liten känsla från igår och nöjde mig för idag.

Kommentera här: