1 år

För 1 år sedan flyttade Mausi hem till oss. Efter några oroliga dygn från det att hon lämnade stallet i Tyskland tills hon lastades av här hemma.

Ett år har gått sedan vi träffade på "häst nr 20"
på vår resa i Tyskland. Det var en tillfällighet och inte alls planerat att hon skulle visas för oss men när vi kom tillbaka för att provrida en annan häst för andra gången så passade vi på att titta på ytterligare två hästar.
Redan när hon skrittade runt så pirrade det till i magen "henne ska vi ha" skrek jag inombords likt de som ser tjuren Ferdinand fara runt. Men det var ju ett sto, men när jag hoppade upp och red henne så visste jag att jag hittat min drömhäst. Det var som handen i handsken, efter 20 hästar på tre dagar så vet man vad man letar efter för känsla.
Även nästa dag när vi provred henne så log jag från örsnibb till örsnibb, jag försökte hela tiden se kritiskt på alla hästar jag hade på min topp 3 lista.

Men detta år har inte varit rosenrött utan vissa stunder har varit riktigt becksvarta och jag tvivlat på mitt val. Jag har fått kämpa med min rädsla och besvikelse, kämpat med att inte ge upp.

Men nu, lagom till årsdagen så börjar jag le igen och jag älskar henne lika mycket som den dagen hon kom hem.

Kommentera här: